r. Imieniny:
logo

GORĄCE POWITANIE W PORTUGALII - PRAKTYKI ZAGRANICZNE UCZNIÓW ZSZ NR 2 W DĘBLINIE

02.05.2018
GORĄCE POWITANIE W PORTUGALII - praktyki zagraniczne uczniów ZSZ nr 2 w Dęblinie 22 kwietnia 2018 r. grupa 36 uczniów techników: ekonomicznego, hotelarskiego i gastronomicznego pod opieką czterech nauczycieli wyruszyła na praktyki zagraniczne do Portugalii w ramach projektu „Europejski wymiar kształcenia zawodowego w ZSZ nr 2 w Dęblinie” realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach PO WER.

Logo

Już pierwsze godziny były dla nas bardzo ekscytujące. Trasa Dęblin-Warszawa upłynęła w niesamowicie przyjemnej atmosferze. Nasz "wesoły autobus" wypełniony był śmiechem, a chwilami nawet śpiewem. Pełni optymizmu udaliśmy się do hali odlotów na lotnisku Chopina w Warszawie. Po odprawie spędziliśmy jeszcze godzinę w strefie bezcłowej. Nocny lot to najlepsza opcja jaką można było wybrać. Światła, które z góry były maleńkie jak mrówki, robiły niesamowite wrażenie.

Podróż minęła prawie bez problemów, żadnych turbulencji. Nawet osoby z chorobą lokomocyjną nie odczuwały dyskomfortu. Na lotnisku w Porto wylądowaliśmy po pierwszej w nocy. Skierowaliśmy się po odbiór bagażu i zaraz po wyjściu z terminala powitał nas Pan Adam z polską flagą. Nasza podroż do Barcelos trwała niecałe 30 minut. Na miejscu zostaliśmy szybko i sprawnie rozlokowani w naszych pokojach. Zmęczeni położyliśmy się spać, nie mając świadomości, jak piękny widok przywita nas kolejnego dnia. Campus, w którym mieszkamy znajduje się na wzgórzu, z którego rozpościera się widok na Barcelos i okolicę. Na terenie campusu czekało na nas boisko do siatkówki i koszykówki, klub młodzieżowy, basen oraz pomieszczenie z bilardem i tenisem stołowym. Wkrótce pojawi się siłownia na świeżym powietrz – sprzęt został już niemal zainstalowany. Po pracy jest więc okazja na chwilę relaksu – każdy znajdzie coś dla siebie.

Nasi uczniowie będą pracowali w hotelach, restauracjach oraz branży ekonomicznej w miastach Barcelos, Varzim, Apulia, Braga i Esposende. Będzie to dla nich znakomita okazja, aby poprawić swoje umiejętności językowe, a przede wszystkim skonfrontować wiedzę zdobytą w szkole z rzeczywistymi warunkami pracy, dodatkowo w obcym językowo i kulturowo środowisku. Wszystkie praktyki prowadzone są w języku angielskim. Również w campusie wspólnym językiem jest angielski, którym uczniowie porozumiewają się z pracownikami i uczestnikami Erasmusa z Hiszpanii, Litwy, Turcji i Polski.

Uczestnicy projektu są zainteresowani tutejszą kulturą, jedzeniem i organizacją dnia. Nauczyciele-opiekunowie kontrolują poczynania swoich podopiecznych, służą im pomocą. Udzielają wszelkich informacji na temat planu dnia oraz organizują im czas wolny. Grupa cechuje się zgraniem i zaangażowaniem. Z niecierpliwością czekają na atrakcje nadchodzących dni. Ponieważ nie samą pracą człowiek żyje, nasza organizacja partnerska „Intercultural Association Mobility Friends” przygotowała dla młodzieży wycieczki do interesujących miejsc w Portugalii, o których napiszemy kolejnym razem.

Wyzwania stojące przed młodzieżą są wielkie, ale jak widać na zdjęciu poniżej, humory dopisują i grupa jest świetnie przygotowana do reprezentowania swojego kraju za zagranicą.

Zapraszamy do oglądania relacji z pobytu w Portugalii na szkolnym facebooku.