r. Imieniny:
logo

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W DĘBLINIE NA WYCIECZCE W SANDOMIERZU

29.05.2018
 Szkoła Podstawowa nr 4 w Dęblinie na wycieczce w Sandomierzu. 23 maja uczniowie klasy III c razem z wychowawczynią panią Ewą Sarnowską byli na wycieczce w Sandomierzu

Zwiedzanie zaczęliśmy od spotkania z panią przewodnik. Razem udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej. Każdy z nas mógł doświadczyć żywej lekcji historii. Niezapomnianych wrażeń dostarczył rycerz oprowadzający po zbrojowni, który opowiadał fascynujące historie dotyczące uzbrojenia, kultury i obyczajów rycerskich. Najwięcej radości dostarczyła dzieciom możliwość założenia na siebie zbroi wraz z odpowiadającą jej bronią. Dziewczynki mogły przebrać się za wybraną damę dworu, a nawet królową czy księżniczkę.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Podziemna Trasa Turystyczna. Potem każdy mógł wybić sobie pamiątkową monetę. Stamtąd weszliśmy na Bramę Opatowską, skąd podziwialiśmy panoramę Sandomierza oraz Góry Pieprzowe. Na Starym Rynku z zaciekawieniem wpatrywaliśmy się w renesansowe kamieniczki a potem poszliśmy nad Wisłę, żeby popłynąć statkiem. Podziwialiśmy miasto z innej perspektywy. Następnie przeszliśmy wąwozem królowej Jadwigi. Ostatnim punktem naszego wyjazdu był obiad.

Nie mogło oczywiście zabraknąć lodów i zakupu pamiątek. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i niezapomnianych wspomnień wróciliśmy do domów.