r. Imieniny:
logo

PORTUGALIA – SZKOLNE PRAKTYKI, PRZYGODA I MY

14.05.2019
Portugalia – szkolne praktyki, przygoda i my Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Dęblinie w ramach projektu „Uczniowie ZSZ nr 2 w Dęblinie na europejskim rynku pracy” zorganizował zagraniczne praktyki dla 45 uczniów technikum ekonomicznego, hotelarskiego i gastronomicznego. Projekt realizowany jest na zasadach programu Erasmus+ i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

logo

Podobnie jak w poprzednich latach, uczniowie kształcący się w zawodach: technik ekonomista, technik hotelarz, technik organizacji reklamy oraz technik żywienia i usług gastronomicznych wyjechali na miesięczne praktyki, podczas których zdobędą doświadczenie w portugalskich firmach, hotelach i lokalach gastronomicznych, a także poznają architekturę i kulturę Portugalii.

Oto relacja uczniów z pierwszych godzin w Portugalii:

Już pierwsze godziny wyjazdu były dla nas ekscytujące. Trasa Dęblin-Warszawa upłynęła w przyjemnej atmosferze. Niemal jednogłośnie wszyscy przyznali, iż nocny lot to najlepsza opcja, jaką można było wybrać. Światła nad Paryżem, które z góry były maleńkie jak mrówki, robiły niesamowite wrażenie. Podróż minęła bez większych problemów, jedynie nad Polską, która żegnała nas deszczem, pojawiły się niewielkie turbulencje.

Portugalia przywitała nas przepiękną słoneczną pogodą, więc już pierwszego dnia wieczorem wybraliśmy się na krótką wycieczkę do pobliskiego miasta Barcelos, leżącego nad rzeką Cavado. Obejrzeliśmy kościół Dobrego Jezusa (Bom Jesus) - wspaniały przykład baroku portugalskiego, pręgierz z końca XIV wieku, dobrze zabezpieczone ruiny pałacu księcia Braganzy z początku XV wieku oraz most na rzece Cavado. Mieliśmy także czas, aby pospacerować po placykach i wąskich uliczkach miasta.

Po pełnym wrażeń i bardzo udanym dniu wróciliśmy do campusu Mobility Friends. Jest on dla nas ważnym miejscem, ponieważ to tutaj spędzimy najbliższe 28 dni, nawiązując nowe znajomości z kolegami i koleżankami z innych polskich miast i europejskich krajów. Razem będziemy spędzali wolny czas grając w piłkę nożną, bilard i piłkarzyki, czy też pływając w basenie.

Mamy nadzieję, iż tegoroczne praktyki będą równie udane jak w poprzednich latach, a zdobyte doświadczenie wykorzystamy podczas dalszej nauki.