r. Imieniny:

WIZYTA W STOLICY

26.11.2019
Wizyta w stolicy
W chłodny i pochmurny poranek 20 listopada klasy 5a, 5b i część klasy 6b wybrały się wraz ze swoimi wychowawczyniami: p. B. Byś, p. M. Jakubik – Kopeć, p. M. Busz oraz p. B Sokołowską na wycieczkę do Warszawy.

Już na zbiórce humory wszystkim dopisywały. Pierwszym punktem naszej wyprawy była Telewizja Polska, której gmach - przy ul. Woronicza - zrobił  na niektórych ogromne wrażenie. Studia telewizyjne zwiedzaliśmy z przewodnikami i poznawaliśmy magię telewizji „od kuchni”. Szczególnie podobały nam się dwa studia: Pytania na śniadanie i Wielkiego Testu. Widzieliśmy także w kuluarach postacie znane  z TVP, np. red. E. Jaworowicz i dyrygenta J. J . Maksymiuka. Obejrzeliśmy także eksponaty w muzeum mieszczącym się w TVP oraz kupiliśmy gadżety w sklepiku z pamiątkami.

Program zwiedzania była tak ciekawy, że mało nie spóźniliśmy na kolejną atrakcję wycieczki. Muzeum Powstania Warszawskiego zrobiło na nas jeszcze większe wrażenie niż telewizja. Najpierw wzięliśmy udział w lekcji muzealnej na temat okupacji i II wojny światowej, a później zwiedzaliśmy ekspozycje poświęcone powstańcom. Podczas zwiedzania towarzyszy odwiedzającym głos bijącego serca, które można „dotknąć” i poczuć przy ścianie z symbolem kotwicy. Chłopcom szczególnie przypadła do gustu replika Liberatora B-24J podwieszonego nad ekspozycją oraz broń, która służyła bohaterskim powstańcom. Z kolei dziewczęta zwróciły uwagę na replikę pomnika warszawskiej Syrenki, do którego pozowała poetka - Krystyna Krahelska. Niesamowicie czuliśmy się przechodząc kanałami. Mogliśmy choć na chwile poczuć to, co czuli żołnierze, łącznicy i sanitariuszki przemieszczający się pod Warszawą, na której powierzchni trwał ostrzał. Na długo emocje te pozostaną w naszej pamięci.

W drodze powrotnej nieco zmęczeni wstąpiliśmy na posiłek do ulubionej przez wszystkie dzieci  restauracji i ruszyliśmy do Dęblina. Z pewnością wycieczka i atmosfera na niej panująca pozostaną w  naszej pamięci na długi czas.